ממתי לשיר גבוה הפך שווה ערך ללשיר יפה?!?

בואו נדבר על השאיפה לשיר יותר גבוה🆙.
אני נתקלת בזמרים ששואפים לשיר בגבהים הכי גבוהים שהם יכולים, גם אם הם מתאמצים מאד.
לשיר גבוה הופך להיות מטרה בשירה שלהם ואם מורידים סולם הם ממש מאוכזבים מעצמם. 😕

הגישה הזו היא טעות בעיניי וממש מפריעה להגשה ולביצוע!

אני כותבת כאן את דעתי,
מתוך ידיעה שהיא לא תמצא חן בעיניי רבים…
"לשיר גבוה" זו לא מטרה בביצוע שיר.
זהו כלי בלבד .

בדיוק כמו לשיר חזק, חלש, נמוך, מלא או אוורירי,
וכמו כל אמצעי ווקאלי
כדאי לדעת לעשות אותו היטב.

התפיסה ההישגית של לשיר
כמה שיותר צלילים או סולמות גבוהים
מזכירה לי רדיפה אחרי ציונים או הישגים גבוהים.
גם להתאים סולם לטווח הקולי של הזמר אינה ציון ליכולות של הזמר!

איך זה קשור לביצוע ווקאלי טוב ⁉️?

התפיסה שלי היא שכשאנחנו שרים אנחנו מקיימים תקשורת
מתוך חיבור לרגשות שלנו ולשל הקהל שלנו.
כל אמצעי ביטוי קולי יכול לעבוד כשאנחנו מגישים שיר,
ולשיר צלילים גבוהים אינו גובר בחשיבותו על אחרים.

מה שממש חשוב הוא שנדע להפיק את הקול שלנו בקלות
מבלי לפגוע בו
(גבוה, נמוך, חזק, חלש – כל הסוגים),
ושנדע לשלב את הביטויים הקוליים האלה בשיר ממש טוב,
במקומות שמתאימים לנו ומרגשים אותנו .

אז בואו נשיר בסולמות ובגבהים שנכונים לנו,
גם אם הם שונים מן הסולם של המבצע המקורי,
ונמשיך לשמור על הקול שלנו בריא
ומפיק צלילים בקלות,
שרון מורדוך 💜

כתוב/כתבי תגובה